Månadsmöten

21 januari - Årsmöte
Styrelsen 1999
Hans Tegnander sitter kvar som ordförande, och även kassör Stefan Litzén blir vid sin läst. Däremot blir Catherine Nestenborg ny sekreterare och även Anders Hammarström blir ny medlem i styrelsen.
Ansvarsposter
Nyckelförvarare blir liksom förra året Mats Berggren och Robert Ström. Ny materielförvaltare är Mats Berggren och bildarkivarie som förut är Håkan Larsson. Styrelsen tar på sig utställningsansvaret under året.
Medlemsavgiften
Det blir ingen höjning av medlemsavgiften i år utan den ligger kvar på 245 kronor för fullt betalande medlemmar, samt halva priset för juniorer och familjemedlemmar till fullt betalande medlem. Observera dock att det naturligtvis går bra att betala mer än denna summa om man skulle vilja!
Övrigt
- Medlem J-O Karlsson, en av grundarna, blir hedersmedlem och förses med inventarienummer. Nummer 1 är för närvarande upptaget av vår Durst M800 förstoringsapparat med färghuvud, men enligt listan är nummer 59 ledigt!
- Det beslutas också att årsmötet från och med år 2000 föräggs till februari.
11 Februari
Utställningen
Diskussion om kommande utställning. Inlämning av bilder sker i en första omgång fram till mötet i maj. Därefter en andra insamling i augusti. Format på bilderna bestäms senare. Målet är att utställningen sker i september.
Vårens utflykt
Preliminärt förslag är att vårens utflykt går till Kullen och Nimis. Datum bestäms till den 18 april.
Bildvisning
Dan Wahlbeck visar några av sina handkolorerade bilder och diskuterar olika tekniker och färgtyper. Anders Hammarström visar några bilder och försöker beskriva sig själv och sitt fotograferande. Hans Tegnander visar bilder från höstens utflykt till "De talande stenarna" utanför Varberg.
18 Mars
Tematävling: "Vinklat"
15 April
RIFO ordnar en fototävling i september. Information och regler finns i lokalen.
Diskussion om kommande utflykt till Kullen. (Resan ställdes in pga oväder!)
Diskussion om resa till fotomässan i Jönköping. (Elmia.)
Bildvisning
Resten av mötet ägnades under intagande av diverse tilltugg åt att diskutera bilder. Som exempel togs årets Pressbild i de olika kategorierna. Medlemmarna hade även med egna bilder att prata om och runt.
6 Maj
Tematävling: "Kollektion"